Saturday, January 15, 2011
Statement Issued by UJA, Canada Israel Committee and The Bay
This statement is being jointly issued by UJA Federation of Greater Toronto and Moshe Ronen, National Chair, Canada Israel Committee and Bonnie Brooks, CEO, The Bay.
Last week, after a regularly-scheduled review of the products it offers, the Hudson’s Bay Company (HBC) discontinued sales of AHAVA beauty products, primarily because of sales results which had been declining for several years.
Although this decision was made by HBC solely for commercial reasons, it occurred at the same time as an aggressive campaign by several groups advocating a boycott of AHAVA products. At no point did political considerations enter into the exercise of HBC's business judgment. HBC has made it clear that it has not “bowed to political pressure” in the past, has not done so now and will not do so in the future. HBC neither subscribes to nor endorses politically-motivated boycotts of merchandise from countries with which Canada has open and established trading relationships, including Israel.
AHAVA products will soon be reformulated and redesigned as a totally changed brand. The new AHAVA products will be ready by mid-spring and are planned to be re-launched at HBC stores across Canada. We encourage consumers across Canada to purchase those products as soon as they are available.
Sincerely,
Bonnie Brooks
President & CEO, the Bay
La déclaration suivante est émise conjointement par l’UJA Federation of Greater Toronto, le président national du Comité Canada-Israël, Moshe Ronen, ainsi que la chef de la direction de la Baie, Bonnie Brooks.
La semaine dernière, après un examen périodique de son assortiment, la Compagnie de la Baie d’Hudson (HBC) a décidé de cesser d’offrir les produits de beauté AHAVA, principalement en raison des ventes, qui étaient en baisse depuis plusieurs années.
Bien que cette décision ait été prise par HBC pour des raisons strictement commerciales, cela s’est produit au même moment où plusieurs groupes ont lancé une vaste campagne incitant au boycottage des produits AHAVA. Néanmoins, aucune considération politique n’est entrée en ligne de compte dans cette décision commerciale de HBC, et ce, à quelque moment que ce soit. HBC a bien précisé qu’elle n’a jamais « cédé à des pressions politiques », dans ce cas ni dans aucun autre, et qu’elle ne le fera jamais. HBC n’appuie et n’approuve aucun boycottage de nature politique de toute marchandise provenant d’un pays avec lequel le Canada entretient des relations d’échange ouvertes, y compris Israël.
La marque AHAVA procédera bientôt à une refonte complète de ses formules et de son design. Les nouveaux produits AHAVA seront prêts d’ici le milieu du printemps et devraient être lancés dans tous les magasins HBC au Canada. Nous encourageons les consommateurs canadiens à se procurer ces produits dès qu’ils seront sur le marché.
Sincèrement
Bonnie Brooks
President & CEO, the Bay